Végre újabb útikalauz jön itt a blogon! Május közepén mentünk a családdal egy kis kiruccanásra Balatonfüredre, de sosem volt alkalmas idő rá hogy összeszedjem róla a gondolataim. Régóta szerettem volna a Balaton északi partján megszállni valahol, mindig csak átutazóban jártunk erre, most Karival, apuval és anyósommal végre bevettük ezt a kirándulásra tökéletesen alkalmas területet is – legalábbis egy részét!

Sikerült a pünkösdi hétvége utánra időzíteni az utazást, ami nem is volt hátrány, mert így mindenhol elkerülhettük a nagy tömeget. A szállásunk egy cuki kis vendégház volt, két apartmannal, jó nagy kerttel és medencével, persze az időnk még nem volt olyan hogy abban fürdeni lehetett volna. Viszont az alagsorban volt egy hatalmas jacuzzi, amit természetesen kipróbáltunk! Elég viccesen alakult a történet, mert bár a jacuzzi tök nagy volt meg kényelmes és frankó, sajnos a vizét annyira beklórozták hogy heveny tüsszögő-roham tört ránk rövid időn belül. Az első este a klórmérgezés enyhe tüneteit próbáltuk a szobánkban kipihenni 😀 Na jó, azért annyira nem volt vészes a dolog, de egy darabig azt hiszem nem fogom ezt a klóros élmény elfelejteni. Még az első este megnéztük egyébként a kikötőt is, ahol éppen futóverseny volt, és egy kisebb kézműves vásárba is belecsöppenhettünk, valamint megtaláltuk a kedvenc vacsorázó-helyünket is, ahová a négy nap alatt mindig visszatértünk valami finomságra!

fured1_2016

A második napunkat teljes egészében Fürednek szenteltük. Szerencsére apa és anyósom is nagyon jó partnerek voltak abban hogy kicsit belevessük magunkat a geocachingbe. Mivel nemrég Füreden rendezték meg a Deocachinget, ezért a környéket brutál módon teleszórták dobozokkal, volt hát miből válogatni. Sok számunkra már ismerős helyen jártunk, a Szent István téren, a kerek templomnál, a kikötőnél, a Blaha Lujza étteremnél és a Szívkórháznál is. Sikerült rengeteget sétálni és jó pár ládát bezsebelni. Felfedeztünk viszont teljesen új helyeket is, ilyen volt számomra a Bodorka látogatóközpont és a Helka nevű hajó, valamint a Baricska csárda is, ami egy nagyon szép dombon fekszik, tele szőlőtőkékkel, és csodás onnan a kilátás. Délután Csopakra is átugrottunk, hogy az ottani ládák közül is szemezgessünk egy picit. Meglepően ötletes rejtések voltak, öröm volt keresgélni és apu is nagyon ügyesen vadászott a dobozokra! Az én szívem csücske az egész kirándulásból mégis a kis görög falu volt, azt hiszem! Ez Füreden, a szállásunktól nem messze lévő kis görög házakból álló városrész. Korábban disco, butikok, boltok kaptak helyet a görög hangulatú házikókban, mára sajnos az egész csődbe ment és üresen állnak ezek a kis szépségek. Nagyon sokat sétáltunk itt és rengeteg fotót készítettem, engem ez a hely teljesen elvarázsolt. Remélem, lesz valaki aki majd egyszer felkarolja és újra hasznosíthatóvá teszi!

fured2_2016

A harmadik napon Veszprém felé vettük az irányt, azzal a nemes céllal hogy megnézzük az állatkertet. Nagyon sok jót hallottam már róla, így rettentően kíváncsi voltam rá. Sajnos, számomra nem hozta azt az élményt amit vártam tőle. Az állatok szempontjából nagyon klasszul csinálták meg, mert hatalmas, tágas kifutók vannak és elég távol a látogatóktól, szóval biztosan jó és nyugodt életük van, már amennyira egy állatkertben ez lehetséges. Ez ugyanakkor a látogatóknak hátrány is, hiszen voltak olyan állatok amiket szinte nem is láttunk, vagy csak nagyon messziről, és a ketrecek között is egy csomó “üresjárat” volt, amikor csak mentél-mentél és tulajdonképpen nem volt semmi látnivaló. Elég meleg napot fogtunk ki ekkorra, plusz vagy 5-6 busznyi gyerek is velünk együtt robbant be az állatkertbe. Ebből is adódhatott hogy engem ez a program most annyira nem fogott meg, de egyszer legalább ezt is láttuk. A fókák voltak a legcukibbak, ahogy háton úszva parádéztak a medencében! Délután még egyszer visszatértünk a görög faluba, mert utólag derült ki hogy egy multi geoláda is rejtőzik ott, amit elfelejtettünk megnézni, így ezt bepótoltuk, utána pedig csavarogtunk egyet a városban. Klassz kis mászkálós nap volt, este senkit sem kellett elringatni!

fured3_2016

Az utolsó napunkra Tihanyt terveztük be programnak, megálltunk a kedvenc kilátómnál, és felülről megcsodáltuk a Balcsit, majd belevetettük magunkat az Apátság előtti vásárba, bejártuk az összes boltot, és sikerült beszerezni a szuveníreket is a családnak. Nekem nagyon tetszett minden, és a legtöbb üzlet tele volt levendulás termékekkel, már ezért megérte erre jönni! Hazafelé még Siófokon álltunk meg egy ebédre és utoljára megnéztük a Balcsit. Nagyon klassz 4 napot töltöttünk el itt közösen, és végre sikerült az északi partot jobban megismerni és egy szeletét felfedezni. Aki kirándulásra vágyik annak bátran ajánlom Füredet mert tényleg csodálatos és rengeteg a látnivaló a környéken!