Nagyon elmaradtam a dokumentálással itt a blogon, hirtelen besűrűsödtek a mindennapi teendők, és mellé még egy csomó utazás is jutott, úgyhogy kezdem először a legrégebbivel. Apának kellett kb. két hete hétfőn Sukoróra utaznia. Egy borversenyre készített nagyon szép kerámiákat, és az utolsó adagot ő szállította le. Megkért hogy kísérjem el, ne legyen neki olyan unalmas az út, úgyhogy közösen indultunk el munka után reggel. Sukoró egy nagyon szép hely, és apa barátai pont fent laknak a domb tetején, így már a megérkezéskor nagyon szép panorámában gyönyörködhettünk. Ittunk egy finom kávét, megdögönyöztük a helyi puha bundás kutyust, majd legurultunk Velencére és megnéztük a tavat. Korábban már fürödtünk a tóban Dinnyésen, Karival, de most csak nézelődni lehetett, hűvös még az idő a pancsoláshoz. Szép és nyugalmas volt a víz, a parton mindenhol sirályok, kellemeset sétáltunk a napsütésben apával. A lazás programok után jött az én kívánságom, hogy ugorjunk át Fehérvárra, megnézni a Bory-várat. Amikor Ritával és Karival jártunk itt, ez a program sajnos már kimaradt, de most bepótoltuk apuval rendesen!

sukoro_fehervar

Teljesen meglepett az hogy a vár nem magányosan áll valami domb tetején, hanem egyszercsak a lakóházak közül hopp felbukkan. Érdekes volt hogy a tornyokból lenézve családi házak udvarába láthattunk be. A várral szemközti étteremben sikerült egy finomat is ebédelni, majd több órát sétálgattunk odabenn. Szerintem a legjobbkor érkeztünk, mert így tavasszal a kert különösen szép volt, épp nyílott a legtöbb virág, szóval igazán színes környezetben gyönyörködhettünk. Próbáltunk minden zegzugot bejárni, felmászni a tornyokba és én megküzdöttem a lépcsőkkel. Tényleg érdemes eljönni, pár órát simán el lehet itt bent tölteni és minden sarkon van látnivaló. A festmények nekünk kicsit komorak voltak, de a szobrok nagyon szépek és kidolgozottak. Jó volt így kettesben tölteni a napot apával, régen nem volt már ilyen, és egy átlag hétköznapon tök jól ki tudtunk kapcsolni. A vár pedig csodás, mindenkinek tessék felkeresni, nem bánjátok meg!